15 listopada 2013

Szwajcarska kuroniówka cz. III - rozmowa z doradcą RAV

Z poprzednich dwóch wpisów dowiedzieliście się jak zameldować się w RAV i jak przygotować wniosek o wypłatę zasiłku dla bezrobotnych. Dzisiaj przedstawię Wam moje doświadczenia związane z rozmową z doradcą personalnym z RAV.

Źródło

Od momentu rejestracji do pierwszego spotkania minął dokładnie tydzień. W momencie rejestracji można wybrać sposób, w jaki się chce być powiadomionym o terminie spotkania (tradycyjna poczta bądź mail).

W trakcie rozmowy informacje zawarte we wcześniej wypełnionych formularzach zostały jeszcze raz omówione. Doradca sporządzał notatki i na koniec rozmowy dostałam do przeczytania i podpisu dokument (Wiedereingliederungvereinbarung). Jest to porozumienie zawarte z RAV, w którym opisane są m.in.:
- informacje wyjściowe - kim jestem i czego szukam,
- moje cele główne i pośrednie,
- środki, które mają mnie doprowadzić do celu,
- minimalna ilość podań o pracę, które należy wysłać w ciągu miesiąca,
- zgoda na przekazanie moich danych do potencjalnych pracodawców.

W trakcie rozmowy zostało mi zaproponowane stworzenie profilu na stronie www.jobagent.ch i dodatkowo dostałam bezpłatny kod rejestracyjny ważny przez 3 miesiące. Wg informacji z ulotki ta strona ma prawie 4 razy wiecej ofert pracy niż inny popularny serwis www.jobs.ch. Jest to także dodatkowy sposób kontroli szukających pracy. Doradca widzi, czy i kiedy się logowałam, jakie ustawiłam profile szukania i czy aktywowałam powiadomienie mailem.

Kolejną ciekawą możliwością jest wypełnienie wniosku o dofinansowanie indywidulanego kursu (Gesuch um individuellen Kurs (IK)), np. językowego. Wniosek należy dostarczyć najwcześniej 6 tygodni, a najpóźniej 10 dni przed rozpoczęciem kursu. Należy podać o jaki kurs się ubiegamy, ile on trwa, ile kosztuje i gdzie jest przeprowadzany. Trzeba podać także uzasadnienie wniosku. Załacznikami do wniosku są: życiorys, informacje o kursie np. ze szkoły językowej i jeżeli posiadamy to kopia umowy o pracę. Wskazówka, którą dostałam - zawsze wybierać kursy intensywne!

Kolejna możliwość to dofinansowanie naszego zatrudnienia przez RAV. Dla osób poniżej 50 roku życia dofinansowanie wypłacane jest maksymalnie przez 6 miesięcy. Powyżej 50 roku życia przez 12 miesięcy. Jeżeli chodzi o wysokość dofinansowania, to:
- na początku - max. 60 %
- i kolejne zmniejszenia do 40% i 20%.
Jeżeli interesuje Was więcej informacji na ten temat, dajcie znać w komentarzu.

Mam nadzieję, że informacje są przydatne. Jeżeli macie jakieś pytania, to zadawajcie je w komentarzach. 

2 komentarze:

  1. Hej Agata,

    przepraszam, że piszę trochę nie na temat, ale nie umie wysłać do Ciebie maila. Wyskakuje mi błąd. Właśnie trafiłam na Twojego bloga i widzę, że dużo nas łączy (np. to, że mój związek jest także związkiem na odległość i mam nadzieję, że i my po dwóch latach w końcu będziemy mieszkań w jednym kraju). PO drugie to ja także będę tą, która wyjedzie do Szwajcarii.

    Jestem na III roku studiów i przygotowuję się do pisania pracy licencjackiej. O czym chcę pisać? Ano o związkach na odległość :) Powiedz mi proszę czy byłabyś zainteresowana "wywiadem" (brzmi zbyt poważnie:)) ze mną? O życiu w takim związku, plusach (są jakieś? :)), minusach, trudnych chwilach etc.?

    Proszę odezwij się na adres: tomeckd@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możemy się umówić na wymianę maili. Napisz na szwajcariaodkuchni@gmail.com to uzgodnimy szczegóły. Pozdrawiam, Agata

      Usuń